2022-2023 Bahar Dönemi Eğitim - Öğretim Uygulama Esasları

2022-2023 BAHAR DÖNEMİ
EĞİTİM - ÖĞRETİM UYGULAMA ESASLARI

Üniversite Senatosunun 20.02.2023 tarih ve 2023/06 sayılı toplantısında alınan karara istinaden; Kahramanmaraş merkezli gerçekleşen ve birçok ilimizi etkileyen deprem nedeniyle ülkemizde yaşanan olağanüstü durum çerçevesinde, YÖK tarafından 2022-2023 eğitim-öğretim yılı Bahar Döneminin uzaktan öğretim yoluyla başlamasına karar verilmiştir. Tüm ön lisans, lisans ve lisansüstü programları ve Yabancı Diller Birimi eğitim-öğretim faaliyetleri uzaktan öğretim yöntemiyle yürütülecektir.

YÖK tarafından ayrıca bir karar iletilinceye kadar 2022-2023 bahar dönemi için aşağıdaki uygulamalar yapılacaktır.

YÖK tarafından ayrıca bir karar iletilinceye kadar 2022-2023 bahar dönemi için aşağıdaki uygulamalara göre hareket edilmelidir:

  1. Bölüm/programlarda teorik dersler ve teorik ders ile bütünleşen laboratuvar uygulamaları uzaktan eğitim yöntemi ile Dou-Online sistemi üzerinden derslerin süresi kadar eş zamanlı ve ders programlarında belirtilen saatlerde yapılmalıdır.
  2. Dersler müfredatlarda belirtilen ders saatine uygun olarak planlanmalı ve birebir işlenmelidir. Öğrenci merkezli eğitim anlayışıyla dersteki öğretim; yaklaşım, yöntem ve tekniklerle öğrenciyi aktif hale getiren, araştırma ve problem temelli, disiplinler arası, bütünleyici, vaka/uygulama temelinde öğrenmeyi önceleyen yaklaşımlara yer veren yöntemlerle gerçekleştirilmelidir.
  3. Derslerin yürütülmesinde elektronik kitap, ders notu, radyo, televizyon, ses kaydı ve görüntü videoları, vb. çevrimiçi ve çevrimdışı teknolojilerden yararlanılabilmesi mümkündür.
  4. Uygulama/laboratuvar ders saatleri ayrı işlenen ve/veya teori ders saatlerinden fazla olan dersler için derslerin öncelikli olarak teorik saatleri uzaktan eğitim sistemiyle yapılmalıdır. (Uygulama/laboratuvar saatleri YÖK tarafından yapılacak açıklamalara göre yeniden planlanabilecektir.)
  5. Bütün derslerde, Dou-Online ve OneDrive for Business portalına müfredata uygun olarak her ders haftası için (14 haftalık) ders notu dersin öğretim elemanı tarafından yüklenmeli, kaynak belge, kitap, makale, video internet erişim linkleri paylaşılabilmelidir.
  6. Dersler sistem üzerinde mutlaka kayıt altına alınmalı ve öğrencilerin bu dersleri tekrar izleyebilmelerine olanak verilmelidir.
  7. Mevcut durum süresince deprem bölgesi öğrencilerimizin derslere devamı konusunda gereken esneklik gösterilmelidir.
  8. Ders verilerinin, çıktılarının paylaşımı, ders kaydının saklanması vb. süreçler Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) düzenlemelerine göre yapılmalıdır. Öğretim elemanları ve öğrencilerden KVKK kapsamında gerekli onaylar alınmalıdır.
  9. Derslerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için süreçlerin takibi, ilgili dersin verildiği bölüm/program/anabilim dalı başkanlıkları ve bağlı bulundukları Dekanlık/Müdürlük tarafından yapılmalıdır.
  10. Staj ve yerinde eğitim uygulamaları (Hemşirelik Programı hastane uygulama dersleri gibi) planlanan şekilde yüz yüze yürütülebilecektir.
  11. Lisansüstü programlarda yeterlik veya tez savunma sınavları olup bu sınavlara katılamayanlar için kurul kararı ile Microsoft Teams üzerinden süreçler yürütülebilecektir.
  12. Yabancı Diller Birimi uzaktan eğitimlerine Microsoft Teams uygulaması üzerinden devam edecektir. 

* Tüm uygulamalarda Doğuş Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ile ilgili Yönetmelik ve Yönergeler geçerli olacaktır.